Home » , , » Apa Itu Fiverr - Ciri-Ciri Gigs Terlaris Di Fiverr

Apa Itu Fiverr - Ciri-Ciri Gigs Terlaris Di Fiverr

Apa Itu Fiverr - Ketahui Ciri-Ciri Gigs Terlaris Di Fiverr

Apa Itu Fiverr - Ciri-Ciri Gigs Terlaris Di Fiverr : Telah ramai IM yang berjaya menjana pendapatan yang memberangsangkan dan berterusan melalui laman Fiverr. Untuk menjana pendapatan sehingga 5000 US Dollar sebulan di laman Fiverr agak tidak relevan walaupun ianya tidak mustahil untuk dicapai. Bayangkan 1 order bernilai 5 US Dollar. Untuk mendapat 5000 US Dollar anda memerlukan sekurang-kurangnya 1000 order setiap bulan! Jumlah yang agak besar. Katakan 1 order memerlukan masa 30 minit untuk disiapkan. Untuk menyiapkan 1000 order anda memerlukan tempoh masa 30,000 minit bersamaan 500 jam! Perghhhh....

Apa Itu Fiverr Ciri Ciri Gigs Terlaris Di Fiverr

Jadi kita gunakan peluang yang ada di Fiverr sebagai salah satu alternatif sumber pendapatan secara pasif. Elakkan menjadikan Fiverr sebagai sumber utama pendapatan anda kerana ianya tidak relevan seperti mana yang dinyatakan di dalam perenggan di atas. Oleh itu untuk mengambil peluang yang ada di laman Fiverr secara efisen dan bijak, kita mestilah menawarkan servis/perkhidmatan yang boleh disiapkan dalam tempoh masa kurang dari 10-15 minit. Makin kurang tempoh masa, makin baik. Jangan sesekali menawarkan servis/perkhidmatan yang mengambil masa yang lama untuk disiapkan kerana kadar harganya adalah 5 US Dollar untuk setiap order.

Apa Itu Fiverr - Ciri-Ciri Gigs Terlaris Di Fiverr : Persoalannya apakah ciri-ciri gigs yang mampu menghasilkan order yang banyak dan memerlukan masa yang singkat, kurang dari 10-15 minit untuk disiapkan ?

Jadi anda perlu membuat kajian/research trend yang wujud dalam pasaran Fiverr. Melalui kajian/research yang anda lakukan, anda akan dapat mengenalpasti gigs yang mendapat permintaan yang banyak dan tidak memerlukan masa yang lama untuk disiapkan. Kajian/research ini penting untuk mengelakkan anda dari menawarkan gigs yang tiada permintaan. Untuk mengetahui dan mengenalpasti gigs yang tiada permintaan, anda juga perlu membuat kajian/research trend pasaran di Fiverr.

Apa Itu Fiverr  : Bagaimana hendak membuat kajian/research pasaran di Fiverr?

Anda boleh gunakan data-data atau maklumat yang terdapat di laman Fiverr. Contohnya gigs yang mempunyai  riben 'FEATURED' biasanya gigs yang unik, tetapi tidak semestinya mendapat order yang banyak. Lihat ciri-ciri gigs yang mengandungi riben tersebut. Terdapat 4 gigs paling atas di laman utama Fiverr yang mempunyai riben 'FEATURED'. Apabila gigs anda berada dikedudukan sedemikian, ianya mempunyai potensi yang cukup besar untuk menarik banyak trafik melihat gigs tersebut. Secara tidak langsung, order untuk gigs tersebut boleh meningkat berbanding gigs yang berada di laman ke-2,ke-3 dan seterusnya. Lihat apakah ciri-ciri yang ada pada gigs tersebut. Ciri-ciri asas yang perlu anda ketahui tentang gigs tersebut adalah dari segi kategori gigs tersebut, ketahui proses menyiapkan gigs tersebut ( samada menggunakan perisian/software atau tidak ), penerangan tentang servis/pekhidmatan yang ditawarkan di ruangan 'DESCRIPTION' dan beberapa aspek lain.

Apa Itu Fiverr Ciri Ciri Gigs Terlaris Di Fiverr

Melalui kajian/research yang anda lakukan untuk mengetahui trend pasaran Fiverr, anda akan beroleh idea untuk gigs anda. Jadi sebelum anda mengiklankan gigs anda di Fiverr, mulakan langkah pertama dengan melakukan kajian/research trend pasaran Fiverr. Semoga berjaya!

Apa Itu Fiverr - Ciri-Ciri Gigs Terlaris Di Fiverr

Jika Anda menyukai Artikel di blog ini, Silahkan klik disini untuk berlangganan gratis via email, dengan begitu Anda akan mendapat kiriman artikel setiap ada artikel yang terbit di Creating Website

0 comments:

 
Kartikel Ping jawatan kosong 2012 jawatan kosong terkini Bloggers - Meet Millions of Bloggers Page Rank Checker Blogged.my Free Auto Malaysia Backlinks Text Back Link Exchange Ping your blog, website, or RSS feed for Free Support : Fiverr.com | RahsiaWangFiverr | Apa Itu Fiverr | 1Malaysia
Copyright © 2014. Buat Duit Online - Apa Itu Fiverr - All Rights Reserved
Template Modify by Apa Itu Fiverr
Proudly powered by Blogger