Home » , , » Apa Itu Fiverr - Cara Fiverr Berfungsi?

Apa Itu Fiverr - Cara Fiverr Berfungsi?

Apa Itu Fiverr - Bagaimana Fiverr Berfungsi?

Apa Itu Fiverr - Bagaimana Fiverr Berfungsi : Secara asasnya Fiverr berfungsi secara 2 hala yang melibatkan 2 pihak, iaitu PENJUAL & PEMBELI.

PENJUAL
  • Penjual buat gigs yang menawarkan servis/perkhidmatan. Setiap akaun Fiverr boleh memuatkan maksima 20 gigs.
  • Penjual akan mengaktifkan gigs di laman Fiverr.
  • Penjual akan dimaklumkan melalui e-mail apabila terdapat order untuk gigs yang diiklankan.
  • Penjual boleh berkomunikasi dengan pelanggan tentang order dan pengesahan order akan dibuat oleh pelanggan.
  • Selepas order lengkap dan telah dihantar ke pelanggan, Fiverr akan memasukkan 4 US Dollar ke akaun Fiverr penjual dalam tempoh 48 jam. Setiap transaksi per order, caj 1 US Dollar akan dikenakan oleh pihak Fiverr.
  • Selepas 14 hari, wang tersebut boleh dikeluarkan/withdraw ke akaun Paypal penjual.
Apa Itu Fiverr Cara Fiverr Berfungsi

PEMBELI
  • Pembeli akan mencari item atau servis yang mereka inginkan.
  • Pembeli boleh berkomunikasi dengan pihak penjual untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang gigs yang diiklan sebelum bersedia melakukan pembelian.
  • Setiap order, pembeli perlu membayar 5 US Dollar menggunakan akaun Paypal atau Kad Kredit.
  • Apabila gigs yang dibeli telah lengkap, dimana pihak penjual menghantar item berkaitan kepada pembeli.
  • Pembeli mempunyai masa selama 48 jam selepas penerimaan item dari penjual untuk melakukan sebarang perubahan.
  • Selepas lengkap pembelian gigs, pembeli boleh menulis feedback tentang penjual.

Apa Itu Fiverr Cara Fiverr Berfungsi
Apa Itu Fiverr Cara Fiverr Berfungsi


Biasanya pembeli mementingkan feedback yang diperolehi oleh pihak penjual, dimana pelanggan yang pernah melakukan pembelian servis/perkhidmatan yang ditawarkan menulis feedback mereka, samada ianya positif atau negatif. Feedback yang positif akan meningkatkan kredibiliti penjual dan tahap kepercayaan pelanggan terhadap sesuatu gigs. Feedback yang negatif boleh menyebabkan kredibiliti penjual terjejas. Pembeli perlu berhati-hati memilih servis/perkhidmatan agar berpuashati dengan apa yang diperolehi. Walaupun setiap order bernilai 5 US Dollar, tidak bermakna kepuasan pelanggan diabaikan.

Apa Itu Fiverr Cara Fiverr Berfungsi

Untuk merebut peluang menjana US Dollar sebagai penjual di laman Fiverr, anda perlulah menawarkan servis/perkhidmatan yang lain dari yang lain dan kreatif agar dapat bersaing dengan penjual-penjual lain di Fiverr. Apabila memperolehi order, berikan mutu kerja yang berkualiti agar mendapat feedback yang positif dari pembeli. Semakin banyak feedback positif yang anda perolehi, semakin tinggi level kredibiliti anda dan secara tidak langsung tahap kepercayaan pelanggan turut meningkat. Ianya adalah elemen penting yang perlu diambil serius untuk berjaya dalam bidang perniagaan secara online, bukan hanya di laman Fiverr sahaja.

Rebut peluang menjana pendapatan US Dollar di laman Fiverr dengan menawarkan servis/perkhidmatan yang kreatif dan unik. Dengan teknik & formula yang betul, anda mampu menjana pendapatan secara berterusan di Fiverr. Mulakannya hari ini.

Apa Itu Fiverr - Bagaimana Fiverr Berfungsi : Semoga berjaya menjana USD pertama di internet

Jika Anda menyukai Artikel di blog ini, Silahkan klik disini untuk berlangganan gratis via email, dengan begitu Anda akan mendapat kiriman artikel setiap ada artikel yang terbit di Creating Website

0 comments:

 
Kartikel Ping jawatan kosong 2012 jawatan kosong terkini Bloggers - Meet Millions of Bloggers Page Rank Checker Blogged.my Free Auto Malaysia Backlinks Text Back Link Exchange Ping your blog, website, or RSS feed for Free Support : Fiverr.com | RahsiaWangFiverr | Apa Itu Fiverr | 1Malaysia
Copyright © 2014. Buat Duit Online - Apa Itu Fiverr - All Rights Reserved
Template Modify by Apa Itu Fiverr
Proudly powered by Blogger